Skemaet nedenfor viser en foreløbig lektionsplan og plan for afleveringerne.
Materialet til forelæsninger, øvelser og opgaver vil være tilgængelig her.
Materiale bliver opdateret løbende. Ændringerne som sker efter den første
forelæsning bliver logget på på en særlig webside, så at det er nemmere at spotte nyt materiale.
Week |
Emne |
Opgave |
Aflevering |
Kommentarer |
1
(KU 5)
1. 2.
|
F: Introduktion og overblik over software design (PiSU-L01.pdf)
P: Præsentation af projektet og dannelse af grupper til projektet (PiSU-projekt.pdf)
|
Opgave V1 (til 8.2.):
Projektforståelse, softwarearkitektur og opstart af RoboRally-softwarprojektet
(se detaljerede instrukser her)
|
|
Inden den første forelæsning skal I installere Java 15 (eller højere) og IntelliJ
på jeres egne computere (lige som i tidligere kurser).
Undervisningen er fysisk men bliver også streamet på Teams (se beskeden på DTU Learn).
Se også materiale og videoer fra uge 1 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge01/index.shtml.
|
2
(KU 6)
8. 2. |
F: Konceptuel modellering og domæne modeller (PiSU-L02.pdf)
P: Projektdiskussion (PiSU-projekt.pdf) med
diskussion af uddrag af taksonomi og modeller
|
Opgave V2 (til 15.2.):
RoboRally: Eksekvering a robotternes program (se detaljerede instrukser
her)
Opgave A1 (til 22.2.):
Taksonomi og domænemodel (se detaljerede instrukser her)
|
Opgave V1 (se her)
|
Her er information om
RoboRally
og spillets regelsæt som
PDF-fil igen.
Undervisningen er fysisk men bliver også streamet på Teams (se beskeden på DTU Learn).
Se også materiale og videoer fra uge 2 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge02/index.shtml.
|
3
(KU 7)
15. 2. |
F: Design pattern, kommandoer og JavaFX [JavaFX]
(PiSU-L03.pdf)
P: Projektdiskussion
|
Opgave V3 (til 1.3.):
Eksekvering af program med brugerinteraktion (udvidelse af opgave V2,
se detaljerede instrukser her)
|
Opgave V2 (se her)
|
Undervisningen er fysisk men bliver også streamet på Teams (se beskeden på DTU Learn).
Se også materiale og videoer fra uge 3 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge03/index.shtml.
|
4
(KU 8)
22. 2. |
F: Collections og generics. Rapportskrivning (PiSU-L04.pdf,
[JAPI:Collections])
P: Projektdiscussion
|
Opgave A2 (til 8.3.): Projektdefinition med kravanalyse
(se detaljer her)
|
Aflevering A1 (via DTU Learn): Taksonomi og domænemodel (se her)
|
Undervisningen er fysisk men bliver også streamet på Teams (se beskeden på DTU Learn).
Se også materiale og videoer fra uge 4 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge04/index.shtml.
|
5
(KU 9)
1. 3. |
F: Exceptions [JT:Exceptions], Applikationer og brugergrænseflade (JavaFX) [JavaFX]
(PiSU-L05.pdf)
|
Opgave A3 (til 22.3.): Første prototype af RoboRally-spillet med fokus på spillelogik
(se detaljer her)
|
Opgave V3 (se her)
|
Undervisningen er fysisk men bliver også streamet på Teams (se beskeden på DTU Learn).
Se også materiale og videoer fra uge 5 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge05/index.shtml.
|
6
(KU 10)
8. 3. |
F: Databasetilknytning [JDBC:Basics]
(PiSU-L06.pdf)
|
Opgave V4a, (til 29.3.): Databasetilknytning af RoboRally
(udvidet prototype, se flere instrukser her)
|
Aflevering A2 (via DTU Learn): Projektdefinition med kravanalyse (se detaljer her)
|
Undervisningen er fysisk og forelæsning bliver streamet en
sidste gang på Teams.
Se også materiale og videoer fra uge 6 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge06/index.shtml.
|
7
(KU 11)
15. 3. |
F: Filer, JSON [JSON], Gson [Gson]
(PiSU-L07.1.pdf)
P: Diskussion af projektdefinitioner (Aflevering A2)
|
Opgave V4b (til 5.4.): Læs spilleplade fra filer (se flere detaljer
her)
|
|
Se også materiale og videoer fra uge 7 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge07/index.shtml.
|
8
(KU 12)
22. 3. |
F: Exceptions (fortsætttelse fra uge 5!) [JT:Exceptions]
(PiSU-L07.2.pdf)
Demo: Databaser, JSON, MVC (i koden)
|
Aflevering A4 (til 19.4.): Anden prototype af Robo Rally spillet med databasetilknytning,
flere spilleplader (ladet fra filer) og mere spillelogik
(se detaljer her)
|
Aflevering A3 (via DTU Learn): Første prototype af RoboRally-spillet med fokus på spillelogik
(se detaljer her)
|
Se også materiale og videoer fra uge 6 fra f21 (især video PiSU L06.3 og PiSU L06.4):
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge06/index.shtml,
og video PiSU 7.1 fra uge 7 fra f21: http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge07/index.shtml
|
9
(KU 13)
29. 3.
|
F: Regulære udtryk (PiSU-L08.pdf, PiSU-L08all.pdf,
[RegExp:JT] og
[RegExp:Vogel])
P: Diskussion aflevering A3
|
P: Projektarbejde
|
Opgave V4a (se her)
|
Se også materiale og videoer fra uge 8 fra f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge08/index.shtml.
|
10
(KU 14)
5. 4.
|
F: Algorithmer og datastrukturer
(PiSU-L09.pdf;
se også [BS])
|
P: Projektarbejde
|
Opgave V4b (se her)
|
Se også materiale og videoer fra uge 9 fra f20/f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge09/index.shtml.
|
(KU 15) |
Påskeferie |
11
(KU 16)
19. 4.
|
F: Algoritmer og rekursion (PiSU-L09.pdf,
[SW17:Rec] og [QS])
|
P: Projektarbejde
|
Aflevering A4 (via DTU Learn): Anden prototype af Robo Rally spillet med databasetilknytning,
flere spilleplader (ladet fra filer) og mere spillelogik
(se detaljer her)
|
Se også materiale og videoer fra uge 10 fra f20/f21:
http://www2.compute.dtu.dk/courses/02362/f21/uge10/index.shtml.
|
12
(KU 17)
26. 4. |
F: Eksamen og præsentationer (PiSU-L10.pdf)
F: Diskussion om aflevering A4 (med hele klassen)
F: Emner efter behov
P: Derefter projektarbejde
|
|
|
13
(KU 18)
3. 5. |
F: Afslutning (PiSU-L11.pdf)
|
Projektarbejde
|
|
|
Eksamen
(KU 19-22) |
Aflevering af projektet (rapport og software)
vedr. kurset 02362 er igennem DTU Learn, og afleveringsdato er fredag, den
6. maj 2022, kl. 2359.
I kan finde lidt mere information om den endelige aflevering med en tjekliste
her.
Eksamensdatoerne til kurset 02362
er
onsdag, den 11. maj og
torsdag, den 12. maj 2022.
Her er tidsplanen til eksamen
og lidt mere information om eksamens forløb
(især hvad der angår udstyr til og forløb af online-eksamen).
|
|