DTU 
 

 

02362: Projekt i software-udvikling (f21)

Opgave V4b (til 6. april): RoboRally: Læse spillepladen fra filer
 
 

Ved aflevering V4b (visningsopgave) skal I demonstrere, at jeres RoboRally-spil kan lade forskellige spilleplader fra JSON-filer. Desudden skal de aktioner, som er tilknyttet de forskellige felter på spillepladen, blive eksekveret når robotternes programmer bliver eksekveret (på det rigtige tidpunkt).

 

Databasetilknytning kan også gerne udvides, så at der gemmes hvilken spileplade der er tilknyttet et spil. Og når et spillet læses fra databasen, skal den rigtige spilleplade læses fra filen først.

 

Kernefuktionaliteten til at lade spillepladen er allerede med i den kode, som I fik udleveret med visningsopgave V4a: roborally-1.4.0a.zip. Og ideen af dene kode bliver diskuteret i selve forelæsningen PiSU-L07.pdf (slides 9-10).

 

Yderlige informationer

 

I kan finde mere information om JSON og Gson under [JSON] og [Gson].

 

 

Ekkart Kindler (), 14. marts 2021