DTU 
 

 

02362: Projekt i software-udvikling (f21)

Opgave A4 (til den 20. april): Anden prototype af RoboRally
 
Ved aflevering A4 skal I aflevere en anden prototype af jeres RoboRally-spil, som bygger videre på jeres første prototype (A3) og visningsopaverne V4a og V4b. Det skal være muligt at gemme spil i en database og genstarte et spil derfra. Desuden skal man kunne lade forskellige spilleplader med forksellige feltelementer og -aktioner fra filer.

 

Desuden skal spillelogik omfatte flere af spillets regler og elementer.

 

Hvis I vil (men det er ikke påkrævet), kan I også aflevere en udkast til jeres endelige rapport.

 

Denne opgave er en afleveringsopgave og skal afleveres via DTU Learn senest den 20. april kl. 1200. Afleveringen skal indeholde en zip-fil med IntelliJ projektet (gerne kør "Maven clean" inden I pakker IntelliJ projektet ind i zip-filen for at reducere dens størrelse), hvorfra softwaren kan startes (enten med Java 8 eller Java 15). Der skal også være en kort tekst, som forklarer hvordan softwaren kan startes (især hvordan den kan tilknyttes en lokal database), hvilke features den dækker over og hvordan RoboRally kan spilles. Husk også at jeres software skal indeholde JavaDoc og test.

 

 

Ekkart Kindler (), 5. april 2021